Geen widgets gevonden in de zijbalk

Iedere week schrijft een speler of speelster van Ajax een column voor de Ajax Nieuwsbrief. De internationals Jasper Cillessen, Daley Blind, Daphne Koster en Anouk Hoogendijk wisselen elkaar telkens af. Deze week is het de beurt aan Daphne Koster.
Ik ben blij dat we vanavond de competitie weer hervatten met de uitwedstrijd tegen Royal Antwerp. Eerlijk gezegd baalde ik wel een beetje van de onderbreking vanwege het interlandvoetbal. Uiteraard niet vanwege de interland tegen Griekenland, maar meer omdat we met de Ajax Vrouwen net in zo’n goede flow zaten. De overwinningen op FC Twente en PSV hebben ons veel vertrouwen gegeven. Het liefst wil je dan ‘doordenderen’. Een blik op het speelschema leerde ons echter dat de eerstvolgende wedstrijd twee weken op zich liet wachten. Het goede gevoel van de zege op PSV ebt dan toch langzaam weg. Je bent even weg uit het team en maakt bij Oranje weer andere dingen mee. Soms kan zo’n break trouwens ook heel verfrissend zijn als het bij de club sportief even tegenzit. Dat was echter nu niet het geval.

Tijdens de interlandperiode gebeurden er een paar een prachtige dingen bij Ajax. Toen ik terugkwam kregen we het nieuws te horen dat YourGift zich als eerste sponsor aan de Ajax Vrouwen heeft verbonden. Dat is echt geweldig nieuws. Vooral ook omdat dit heel tastbaar is. We merken aan alles dat het vrouwenvoetbal bij Ajax groeiende is. Kijk alleen al naar de vele fans bij onze thuiswedstrijden. Al die meisjes lopen allemaal in Ajax-shirt en sluiten de club in hun hart. Dat is een geweldige ontwikkeling. Het is echter lastig in cijfers uit te drukken wat zoiets – financieel gezien – op korte termijn oplevert. Hopelijk blijven ze hun leven lang Ajax-fan, maar dan nog is dat lastig om dat specifiek aan het vrouwenelftal te koppelen. Het feit dat een jong en ambitieus bedrijf als YourGift ons financieel gaat steunen is een enorme stap voorwaarts. Ik zie het als het begin van een nieuw avontuur.

Dankzij mijn ervaring als international en mijn periode in Amerika ben ik op het gebied van sponsoring wel het een en ander gewend. Toch voelt dit ook voor mij als een mijlpaal. Het is toch weer zo’n feitelijk moment in de ontwikkeling van het vrouwenvoetbal. Ik ben er ook van overtuigd dat het hier niet bij zal blijven. Dit geeft Ajax en het vrouwenvoetbal in het algemeen een geweldige boost. Onze fans vormen voor veel bedrijven een heel interessante doelgroep. Al die meiden zijn de moeders van de toekomst.